05 mars 2016

Förkyld fredag med buffé & bio

Godmorgon lördag! En så där lördag som jag föredrar. Inga tider att passa denna sidan lunch, pyjamashäng & barnen som kollar på tv i sängen.

Hade en härlig fredagskväll igår. Trots att jag vaknade upp dunderförkyld - och om inte huset varit invaderat av snickare, rörmokare och elektriker vet i sjutton om jag inte hade stannat hemma och försökt sova bort förkylningen. Men det var bara att bita ihop.

Och eftersom jag lovat barnen att gå på bio tillsammans med vänner på kvällen så var det bara att preppa med nässpray & näsdukar.


Men det blev som sagt en trevlig kväll. Först middag på nytt ställe, asiatisk buffé där L käkade sushi, R käkade mongolisk barbecue med "kokött" och jag satsade mest på wokade räkor mm. Att det ingick dessert i form av en mjukglassbuffé gjorde nog inte saken sämre för barnen :-)

Och så Zootropolis på bio. Jag hade inga höga förväntningar, men det blev en hel del skratt i biosalongen och alla var nöjda när vi kom ut från biomörkret. Vi avslutade kvällen med lite FaceTime med pappa J i Sthlm innan båda barnen snabbt snusade bredvid mig.

Nu satsar vi på en härlig lördag också!

1 kommentar:

äppelblomman sa...

Mysigt!

Men usch för denna dumma förkylning:-8

Krya på dej kramar!