05 februari 2016

Vinkväll med vänner

Igår när jag vaknade var inte min första tanke - Yeay, ikväll kommer vänner på ost-, charkisar & vinkväll! Nej, min första tanke var - Åh, imorgon är det fredag, jag ska vara ensam med barnen och bara sitta med myskläder och kolla på film. Tragiskt. Men så är det väl med tröttheten.

När kvällen sedan kom, när ostarna & charkisarna stod uppdukade, när vinet var upphällt och Scwizernötkakan stod på kylning - då var den där tröttheten helt bortblåst. Att R inte tyckte att jag skulle ha vänner över en vardagskväll var uppenbart. "Mamma, jag tycker att dina kompisar ska gå hem nu!" uttryckte han missnöjt när klockan var 19.30. Gulle! Men han lyckades visst somna ändå med syrran tryggt bredvid sig i mammas säng.


När vännerna sedan gick hem var jag inte trött som en gnu, som man skulle kunna tro, utan snarare fylld av energi efter en kväll med goda vänner. En kväll i all enkelhet, en helt vanlig torsdag, men så viktig för välmåendet.

Det får nog bli mitt fredagstips. Ta en helt vanlig dag, addera något enkelt att äta & någon eller några goda vänner och voila! En energiboost!

1 kommentar:

Therese sa...

Härligt! Just sådan vänner och kvällar ska man unna sig att ha emellanåt, lät verkligen som en riktigt energiladdning <3 Vi hade en fin middag med grannarna i går, god mat och umgänge och sedan rätt tidigt i säng, en guldkant som uppskattas! Här vräker snön ner i dag, så jag får varva snöskottning med kampen mot tvättberget. KRAMAR