18 februari 2016

Nostalgi på band

När J städade förrådet i helgen hittade han lite av mina gamla lådor. Och det blev en riktig nostalgirunda att öppna på locket till vissa av lådorna :-)


En gammal skokartong med kassettband tex. Mest blandband och det är nästan så att jag tycker det är trist att jag inte har någon kassettbandspelare för att höra vad det är på dem. Några band innehåller nog hela "album" men många är troligtvis inspelningar från Trackslistan

Visst är det mer än jag som var redo med rec-knappen när det kom en bra låt? Om den sedan visade sig bara typ 10 sekunder så blev det så :-)


Carola & The Pinks fanns också i lådan. Jag var tvungen att spela lite av Det spelar ingen roll, 12 23 05 & Helena & jag för L som undrade vad Pinks var. Åå, de låtarna spelades flitigt på min freestyle :-) Liksom Carolas album Steg för steg. Om och om igen!


Fick förklara för L hur kassettband funkade. Hon undrade om det bara fick plats en låt. Ha ha, det är ju ganska fantastiskt hur fort utvecklingen har gått! LP-skivor/singlar och kassettband är ju rena rama forntiden för våra barn. CD-skivorna kom och är nästan på väg ut igen och även digitalt har mycket hänt. Mp3-spelare och Minidiscs kom och försvann. Nu bara finns musiken där, oftast i telefonen.

Men visst, både The Pinks, Carolas Steg för steg och Absolute Reggae finns på Spotify så jag får väl ta mig en liten nostalgitripp där ikväll!

Inga kommentarer: