17 februari 2016

Mello i Malmö


Har ju helt glömt att skriva om helgens mello i Malmö! L & jag var där med kompisar, så det var ett litet tjejgäng som glittrade ikapp med sina paljetthattar. Eller tjejerna glittrade, mammorna not so much :-)


Det är så roligt att L och jag har ett gemensamt intresse, medan grabbarna i familjen höll sig hemma och käkade kött (ett av deras gemensamma intressen ;-) ). Fast R vill hemskt gärna också gå med på mello egentligen, så nästa år blir det nog svårt att gå utan honom.


Det var iaf mina favoriter som gick vidare, både David & Wiktoria. Det var som vanligt härlig stämning i Malmö Arena och det var trevligt att strosa runt lite både före och efter tävlingen. Tjejerna sjöng och fick en massa give aways.

Det var en trött men nöjd tjej som somnade i bilen på väg hem. Jag var också nöjd. Kommer ihåg 1988 när Tommy Körberg vann med Stad i ljus. Då grät jag. Kommer inte ihåg vem jag ville skulle vinna..  men det var förmodligen Lena Philipsson. Konstigt hur vissa minnen biter sig fast!

1 kommentar:

Helen.HUSnrNIO sa...

Härligt med bitande Mellominnen ;)
Jag hade David och Isa som finalplatsfavoriter.
Kram