10 januari 2016

Summerar jullovet

Nu är det dags att summera jullovet. Och jag måste säga att jag är mycket nöjd med vårt jullov. Vet att det inte verkar helt politiskt korrekt i dagsläget att prata om vad man gjort eller vad man fått, men jag struntar i det och tycker att vi hunnit med riktigt mycket!

Vi har träffat både farmor, farfar med sambo, faster & farbror, J:s moster & morbror samt kusiner. Vi har träffat käraste vännerna från Boston för lite mystid. Julafton firades två gånger, med alla i närmsta familjerna både med och utan julmat och sedan åkte vi till Solsidan ett par dagar. L har tränat inför årets teater/musikal och har både övat på danser, repliker och spelat in skiva. Vi har haft nyårsfest med en massa underbara vänner och middag med andra härliga vänner. Barnen har lekt med kompisar, vi har haft massor av familjetid och hunnit med både lekland, museer & bowlat. 
Vi avslutade den här ledigheten med bowling med vänner & sedan söndagstacos. Ytterkläder hänger nytvättade på tork & båda barnen är nattade. Nu är det bara jag som ska komma i säng i tid också.. :-)
Full av tacksamhet 

1 kommentar:

Therese sa...

Lät helt underbart! Även vi är nöjda med alla presenter, upptåg, god mat, umgänge, äventyr och kan så här en dag in i vardagen säga att jag gärna tagit en till ledig vecka utan att knussla ;-P Men bara påt! Forskningsmöte i dag och bokmöte i Växjö ons/tors så vips är det helg igen ;-D KRAM