25 januari 2016

Stolt

För en vecka sedan var det helt otänkbart för mig att jag skulle åka sittlift & knapplift - helt själv, upp till toppen på fjället för att sedan ta mig ner igen skidledes. Två gånger!

Men det var precis vad jag gjorde i fredags! Eftersom L hade ont i foten och inte ville åka & att lillebror R var ganska gnällig så blev det en paus i lägenheten. Vi bytte av varandra, J & jag och jag åkte alltså en del själv.

Tidigare har jag gråtit mig ner för backar som jag inte varit komfortabel med, jag har alltid tyckt att pjäxorna gjort ont och att jag har alltid spänt mig tom när jag åkt lift. Denna gången upplevde jag inte alls detta! Stressen kom bara när vi upptäckte att den blåa backen som vi skulle åka i var avstängd och alternativet var en röd backe, men då tog jag av mig skidorna och traskade upp igen.


Jag hade verkligen bestämt mig för att inte utsätta mig för rädslor denna gången - och det gick verkligen jättebra! Jag har aldrig tyckt att det varit speciellt roligt med skidresor, bortsett från sällskapet & afterskin då :-) Men denna gången var hela veckan faktiskt rolig!

Jag känner mig så nöjd med mig själv. Stolt över mig själv faktiskt. Jag hade en plan och den blev toppenbra!

1 kommentar:

Maria sa...

Heja dig!!
Jag har ungefär samma känsla som dig när det gäller skidåkning...

Kram vännen