14 januari 2016

Mjukstart, turkisk peppar & barnbacken

Vi mjukstartar lite efter ett långt ledigt jullov. Vi satsar bara på en veckas jobb/skola/förskola, sedan tar vi lite ledigt igen och åker till fjällen. Man måste ju slow starta lite liksom :-)

Jag är ingen fena på skidor. Första gången jag stod på ett par slalomskidor var när jag pluggade på högskolan och åkte med till Åre på student ski week. Min korridorskompis hade varit skibum och lovade att det inte skulle vara några problem. Det jag minns mest från den resan är hur jag satt i nerfarten mot liftarna hur länge som helst eftersom jag ramlat och inte vågade kasta mig ut i backen igen eftersom alla kom i hög hastighet bakom mig. Och hur vi gjorde turkisk peppar-shot i diskmaskinen.. Men det är en helt annan story!



J har gjort många tappra försök att lära mig åka skidor, men vi är ingen bra team i skidbacken :-( Jag har dock tagit en del skidlektioner och då går det oftast riktigt bra. Meen, eftersom det går en del tid mellan varven tappar jag allt och det är som att starta från noll varje gång.

Läste någonstans om olika typer i skidbacken. Den ena beskrevs ungefär som "jag klär på mig min päls och alla mina smycken och åker bara i barnbacken". Jag tänkte att jag kanske skulle satsa på det där med barnbacken. Där kanske jag kan känna mig hyffsat säker på skidorna :-)

1 kommentar:

Therese sa...

Så mysigt! Hoppas ni får en underbar tid i skidbacken!!! Själv så är jag ju norrlänning men åker hellre slättförs än utförs, då håller jag mig oftas till afterskiin istället ;-P KRAMAR