30 januari 2016

Mammadotterdag

Idag har L & jag tjejdag medan grabbarna kollar till stugan. Vi har haft en superhärlig dag utan stress. Eller nja,  kanske lite stress, men det var bara när jag bröt mot en trafikregel och plötsligt såg att jag hade en polisbil efter mig.. Men när den svängde höger och jag vänster kunde jag pusta ut och mitt dåliga samvete kunde lägga sig igen tillsammans med stressen :-)

Vi började dagen med ett besök på köpcentrat där vi kollade om det fanns tid för spa pedikyr för oss båda. Det gjorde det, en och en halv timme senare, så vi kollade böcker i bokhandeln och tog en fika i lugn och ro medan L bläddrade i en tidning.

Tillbaka vid nagelsalongen blev det strul och de hade inte tid för spa pedikyr, utan för att typ bara måla naglarna och fila lite. Å nej! Då blev den här lejonmamman arg, vilket hon också gjorde klart för dem och vi stegade resolut ut (och bokade tid på en annan salong på annat ställe).

Istället blev det lite shopping på Panduro och - KRYSS I TAKET - L ville gå in på Desigual och kolla på en kappa!!! Det slutade med att hon provade typ allt som fanns på barnavdelningen där och kom ut därifrån med kappa, byxor & tröja! Och då menar jag tjejer som  a v s k y r  att handla kläder. Oh happy day!


Med fina fötter och lite lördagsgodis och snacks i bagaget hämtade vi upp lite sushi OCH indiskt. L ville så gärna ha sushi som hon älskar, men själv har jag haft ett sug efter indiskt sedan sist jag åt det så jag bestämde att vi skulle köpa både och! Och mums! Mätta i magarna så att vi inte verkar orka några snacks, ha ha!

Nu surfar L en stund efter födelsedagsönskningar & jag passar på att uppdatera här. Siktar på att snart placera oss i halvt lodrätt läge och titta på något tillsammans.

Jag är såå tacksam över den är dagen tillsammans med min älskade dotter! 
Ännu bättre känns det så klart när jag vet att grabbarna har det toppenbra med bastu & grillat kokött på sitt håll.

Nu ska vi mysa vidare! 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt att ni såg till att göra dagen så bra!!! Låter trevligt alltihop!!!

Maria sa...

Finisar ❤ Saknar er!
Mysigt med en tjejdag!!

KRAM