27 januari 2016

Blivande basketstjärna och/eller artist

Det har varit uppehåll i basketen för L men nu har den nya terminen dragit igång igen. Hon har missat de två första träningarna och var inte alls sugen på att gå igår. Någonstans på vägen har känslan av glädje försvunnit och jag ville så innerligt hjälpa henne att hitta den igen. Basket är den första aktiviteten som L kommit ut i från och berättat hur kul det varit. Varje gång.

Jag förstod att det var lätt att glömma bort den känslan när det varit juluppehåll så pass länge och lovade L att jag skulle följa med på träningen och att vi skulle gå om hon verkligen tyckte att det var supertrist.

Och jag tror att vi tillsammans lyckades hitta lite av glädjen igen iaf :-)


Direkt efter träningen var det dags att susa till skivinspelningsstudion för L skulle sjunga in ytterligare en låt till den nya musikalen hon är med i. Detta var första låten som hon sjungit in helt själv. Och hon gjorde det såå bra! Nu är jag väl visserligen ganska partisk i frågan, men jag kunde inte sluta le när jag satt och lyssnade på henne! Det ska bli superspännande att höra slutresultatet!

Inga kommentarer: