06 januari 2016

Avsaknad av rutiner & mysbelysning

Idag vaknade L upp med ont i magen så vi tog en soft fm medan pappa J jobbade lite. Efter lite vila mådde L bättre så vi klädde på oss långkallingar och begav oss över sundet, mest bara för att göra något och komma utanför huset. Det var lika kallt i Helsingör så jag är glad att jag tog långkallingar under jeansen...

Annars har nu alla adventsstjärnor och ljusstakar plockats undan. Varje år det sker inser jag att jag saknar mysbelysningen i våra fönster efteråt.. Fast med tanke på vattenläckan och den kommande renoveringen av vardagsrummet så är det ju knappast lönt att försöka piffa just nu..


Nu är det två dagars jullov kvar för mig och barnen. Eller fyra om man räknar med helgen. Borde väl försöka hitta lite rutiner, men det är såå skönt att bara ta det lugnt på kvällarna och låta barnen vara uppe lite längre. För sedan sover de ju lite längre på morgonen :-)

1 kommentar:

Therese sa...

Ja samma lika här, några ljusslingor har jag kvar plus att mängder med lyktor åker fram, och så ligthboxen som jag är supernöjd med. Köpte den på Bluebox, snabb leverans *tips* KRAM och trevlig helg <3