25 november 2014

Tur & tacksamhet

På motorvägen idag körde jag liiite fortare än tillåtet, med farthållare. Såg en motorcykel bakom som låg i omkörningsfilen. Men den låg långt bak och verkade inte öka i hastighet. Plötsligt gjorde den det och då såg jag att det så klart var en mc-polis. Tyckte att det verkade lite löjligt att stå på bromsen då, eftersom det ändå var uppenbart att jag bromsade bara för att jag såg just polisen. Så jag bromsade bara lite lätt.

Han la sig jämsides och viftade att jag skulle sakta ner, vilket jag så klart gjorde då. Och så gjorde han "betala-tecknet" med fingrarna och skakade på huvudet. Och körde förbi mig. Jodå, så att. Den där farthållaren låg stadigt på 110 sedan. Puh!

Jag hade liksom redan insett att jag skulle få mig första fortkörningsbot. Jag visste att jag inte skulle kunna klara mig ur det - men nu gjorde jag ju det!


Är lite extra tacksam idag & med tanke på mina "intjänade" pengar passade jag på att köpa några hyacinter som jag hoppas snart ska sprida lite väldoft i Lejonkulan!

2 kommentarer:

Theresa sa...

uuuu, nära ögat alltså! Skönt att du klarade dig!!!

Jenny sa...

Polisen bar på väg att stanna dig...när han plötslugt såg ditt fin leende....Poff.
kram