05 augusti 2014

Röda krabater & blöta filurer

Igår kom goda vänner på besök till oss på Solsidan. Förra gången de kom åkte vi runt i varenda affär för att leta efter kräftor, men då var vi för tidigt ute. Denna gången lyckades vi bättre och det blev en liten kräftskiva på provisorisk uteplats. Provisorisk eftersom grabbarna rivit den gamla för att bygga en ny under ett par dagar. Fast jag gissar att våra nästa besökare till helgen bör packa ner arbetskläder för det finns säkert lite kvar att göra då ;-)


Insjökräftorna var vanliga kinesiska frysta och faktiskt riktigt goda. Det kan vara som ett lotteri annars tycker jag. Men jag kan absolut tänka mig att köpa dem igen, Lobster, kinesiska jumbokräftor inköpta på City Gross.

Idag regnar det tyvärr och sysselsättningen är något begränsad här på Solsidan. Grabbarna meckar på med uteplatsen och vi andra försöker sysselsätta de 4 barnen på den begränsade inomhusytan. De har varit ute också, med resultat att det nu hänger blöta kläder överallt och R:s gummistövlar blir nog inte torra förrän det är dags att åka hem om två veckor med tanke på att jag kunde hälla vatten UR dem...

5 kommentarer:

Tina sa...

Mums vad gott med kräftor! Det har Tuva bestämt att vi ska äta när jag kommer upp till Sthlm i helgen. Hoppas vädret är lite bättre nu så att Ni har lite lättare att aktivera barnen! KRAM

Livet på Citronodlingen sa...

Åh så gott med kräftor!

Jenny sa...

Så vilka kräftor ska jag köpa ;) Vi har kräftskiva på fredag. Nu när Ivan äntligen börjat äta skaldjur ;)
Kram

Nina - Glamourmamman sa...

Åh, vad gott!! Måste se till att ha kräftskiva snart - en av höjdpunkterna så här års :-)

KRAM

Helen.HUSnrNIO sa...

Åh underbart gott ju!!
Frågan om när vi ska äta kräftor har uttalats flera gånger de senaste dagarna nu. W är så sugen!
M äter inte alls kräftor. De är som natt och dag de där två.
Kanske får bli kräftor den här helgen ändå. Blev lite extra sugen nu av dina bilder :-)
Ha en fin lördag!
Kram