08 augusti 2013

Min vän Cool

Igår var vi hos bästa vännerna familjen Cool :-) Det var en slapp dag utan några som helst planer. Såå skönt att bara kunna träffas och va. Det är inte ofta man bara träffas och hänger tycker jag, utan oftast är det planer och diverse aktiviteter. Vi blev bjudna på god laxlunch innan vi hade lite lekplatshäng. Det tar ju sin lilla tid med fyra kids och fyra viljor... Någon liten kille som inte vill åka vagn, men som vill bli buren av mamma. Någon stor tjej som är såå varm att hon inte orkar gå. Doggen D som måste kolla vilka andra som varit på gräsplätten innan henne. Och så vidare.


Efter både päronpaj och hamburgare, bubbligt rosé och kall cider och ett antal nya myggbett vände vi hemåt igen fulla med energi. Lite vemodigt kändes det också, när jag tänkte på hur sällan vi faktiskt kan träffas och bara vara. Min vän Cool och jag :-)

Inga kommentarer: