20 april 2013

Vänskap

I torsdags var jag på after work med mina tre vänner ifrån L:s föräldragrupp. Det är alltid lika kul att träffas! Och en av dem hade väldigt roliga nyheter så det var så klart extra kul! Grattis ;-)
Vi var på after work med Music Quiz och temat för kvällen visade sig vara Disney - och vi trodde att vi hade segern i en hand, småbarnsmammor som vi alla är ;-) Och vi var duktiga, men sedan var det frågor om vad Walt Disneys bror hette och vad gubben i Pinocchio heter (vi gissade på Guiseppe men det var visst Geppetto..). Fast vi kunde frågor som när Britney Spears är född, vad den elaka häxan i Den lilla sjöjungfrun heter och att Timon och Pumba tog hand om Lejonkungen!

Det var iaf väldigt trevligt att tillbringa några timmar en vardagskväll med vänner, äta gott och lyssna på musik. Varje gång jag gör det undrar jag varför jag inte gör det oftare??

Ikväll ska jag få träffa mina äldsta vänner! Den årliga påsktraditionen blev lite framflyttad år och givetvis står det grillat på menyn.

På tal om vänner och gårdagens inlägg om lillebror som avgudar storasyster..


Dansar hon så dansar han :-) Och jag tycker minsann att han har en riktig schlagermove där!!

6 kommentarer:

äppelblomman sa...

Åh va kul med såna dejter! Hmm knepiga frågor bara;-)
Kram K

Annaochlivet sa...

Låter härligt med träffen :) Åh vad söta de är de små liven! Ha en fin helg:) Kramar

Jenny sa...

Ja lite avbrott i vardagen är både roligt och behövande :) jag gör det tyvärr för sällan om jag jämför med dig och dina inlägg ;) både jag och maken jobbar en del kvällar så ibland är de lite svårt att få ihop de. Kram

Tina sa...

Ja det är underbart med fina vänner! Du är en sån!!! KRAM

Maria sa...

Kan inget annat än hålla med Tina...Du är en underbar vän!
DEt där lilla avbrottet är verkligen guld värt....synd att det ska vara så svårt att få ihop det ibland bara.

kram kram

Emelie sa...

Det är ju så kul med musikquiz! Håller med dig, jag undrar också varför jag inte kommer ut oftare, men samtidigt så tror jag inte att jag hade uppskattat det lika mycket då!
Dom är så söta dom små underbara krullTottarna <3