14 april 2013

Håliga byxor och spännande pinnar

Den här helgen har verkligen varit min och barnens. J är i Hongkong några dagar. I fredags hade L med en kompis hem från skolan och sedan körde vi lite fredagsmys. Igår var vi på playdate/lunch hos vänner och sedan var det en lugn hemmakväll. Och idag skiner solen!


Det var extra lätt att få med L ut på promenaden med L imorse, eftersom hon kom på under kvällspromenaden igår att hon kunde ta fram sin kickbike nu! Så på med nya jympisar på båda barnen och ut i solen! L slog hål på båda byxknäna innan vi ens lämnat kvarteret...

R verkade mycket förvånad över hur snabb han själv kunde vara och han sprang hela vägen till ankdammen där vi matade ankorna. Sedan sprang han nästan hela vägen hem också, fast då var det mycket pinnar och stenar som avledde uppmärksamheten så jag fick tjata lite :-)


Tillbaka hemma hittade L såpbubblor och det var inga problem att få barnen att hänga ute. Och jag kunde röja lite i grovköket med öppen dörr och känna den härliga vårluften. Så ja, mina 15 minuter är definitivt avklarade idag eftersom jag efter grovköket fortsatte med L:s skrivbord. Puh, den ungen brås på mig iaf, såå mycket skräp hon samlar på sig!


Nu pysslar L med något och jag ska samla kraft att ge mig på arbetsrummet. Fattar inte varför vi envisas med att kalla det arbetsrummet. Soprummet kanske skulle vara bättre? När R vaknar efter en liten middagslur ska vi ge oss ut igen. Det är ju ingen som vet vad det blir för väder imorgon, så det är bäst att passa på att lapa lite vårluft!

4 kommentarer:

Tina sa...

Hej hjärtat! Underbara bilder på dina fina barn! Ja man får passa på att vara ute när vädret tillåter. Vilken fin mössa L har! Vart kommer den ifrån? KRAM

Maria sa...

Härliga bilder!!
Ja, nu är det perioden då det rasslar byxor i garderoben. När man frågar S vad hon har gjort med byxorna så har hon "bara lekt lite", HaHa!!
Vädret har varit riktigt härligt idag...nu regnar det dock.

kram kram

Anne sa...

Vad mysigt det låter.. Vi har haft en riktigt rolig helg men det har varit fullt ös - jag skulle nästan behöva en helg nu för att vila upp mig :)

Linda K - Hemma hos Klintons sa...

Låter som en toppenmysig helg. kramar