28 december 2013

Roadtrip, mongolisk bbq & truck

Nu är vi i Borlänge på ett pitstop. Bilresan hit gick ganska smärtfritt men jag kan lätt konstatera att jag  i n t e  är sugen på bilsemester med min man.. Det meckas med inställningar och pratas i handsfreehögtalare när det ringer... 

Bortsett från att R kissade igenom en gång så har allt flutit på bra. Vi kom hemifrån ungefär i planerad tid och gjorde första stoppet för att handla lite mat och den där leksaken till R. Det blev en truck. Av någon anledning har han fått en förkärlek till just truckar och säger att pappa kör en sådan på jobbet... Att pappa J sitter på kontor hela dagarna och  flyttar någon enstaka låda på lagret någon gång då och då verkar inte påverka R:s inställning :-)

Framme på Scandic i Borlänge ville pappa J gå och basta och R ville följa med. Jag ville ta en promenad för att få lite syre och försökte få L att följa med mig, men hon ville inte. Hon ville inte basta heller. Då ville plötsligt inte R heller basta. Då ville båda barnen bada och vi berättade att det faktiskt fanns pool på hotellet. Tyvärr hade inte J packat ner badbyxor och då kom jag på att barnens badkläder låg kvar i olika väskor i bilen... Det verkade jättesmart att bara packa en övernattningsväska till hotellnatten igår, men nu ikväll kändes det mindre smart..

Det slutade med att hela familjen tog en promenad och hamnade på mongolisk bbq. L är något tjorvig för tillfället och ville inte äta där först, men när hon kollat in utbudet gick det bra. Nu är magarna fulla med nudlar och räkor och toppade med glass och vi kurar i vars en säng på hotellet. Skönt! Sämre kan man ha det!

6 kommentarer:

Rebecca sa...

God fortsättning fina du!
Mm det lät underbart gott med mongolisk bbq.
Vart är ni på väg på er roadtrip?
Hoppas ni får det riktigt bra i alla fall.
Kramar från mig

cecce sa...

Slutet gott med andra ord! Skönt!:-)
Inte så lätt alltid att tillfredsställa allas behov och viljor:-)

Ha en fortsatt trevlig trip!

Kram Cecce

Jenny sa...

Det är nog tur på ett sätt att barnen har mycket vilja...men ack ibland kan de bli lite väl påfrestande ;)
Så mysigt med hotell. Kram!

Livet på Citronodlingen sa...

Äsch, spelar roll.. Några kartonger här och där eller truckkörande... Same same ju ;)

Fnulan sa...

Kör försiktigt, dom säger att det är halt. Jag vill ha min poppis i livet!

cecce sa...

Gott Nytt År fina du!!!

Kram Cecce