08 december 2009

Rynkor, kiss och rödljus

I söndags försökte jag mig på lite shopping eftersom jag känner att jag inte har några kläder. Det gick inget bra. Hittade absolut inget som föll mig i smaken. Idag hade jag en riktig shopping em tillsammans med L. Jag hade ett antal ärenden som jag försökte få avklarade. Det gick inget bra.

Jag letade i alla butiker jag kunde tänka mig efter en huslykta. Nix. Jag letade efter påslakanset till L:s kusiner. Gick halvbra. Jag var på Panduro för att få lite inspiration till årets jukort. Jag gick flera vändor i butiken men nej, Ingen inspiration.

Jag försökte införskaffa mig lite nya ansiktsvårdsprodukter. Det gick inte alls bra. I den första butiken fick jag prata med en tjej som var äldre än mig. Jag berättade att jag var ute efter rengöringsprodukter etc till ansiktet och att jag testat Clinique men att jag inte tyckte att det luktade gott. Då "informerade" hon mig om att det inte är lukten som är det viktiga och att det inte spelar någon roll om det luktar gott. Jo, för mig gör det det. Jag vill inte använda något varje dag som jag tycker luktar kliniskt. Sedan tog hon fram ett presentkit som var bra "när man börjar åldras"! Men hello?!?!? Är jag gammal eller? Börjar åldras... hrm.. jag har ju inte ens fyllt år i år ännu!!! Gissa om jag handlade där? Nej, precis...

På nästa ställe gick det inte heller så bra, men säljaren var iaf trevlig och gav mig lite prov så att jag kan testa hemma.

Letade efter en julklapp till J, det gick inte alls. Vid det här laget hade L somnat i kundvagnen så jag passade på att kolla lite kläder när jag ändå var på gång. Nej... eller jag köpte en tunika och en klänning till L, men... Vad f*n är det med mig och shopping för tillfället?

På väg ut till bilen vaknade L och var ledsen över något som gjorde ont. Tror att det var för att hon hade legat med huvudet mot kundvagnsgallret. Hon var ledsen och började hosta och fick lite svårt att andas. Väl ute vid bilen blev hon superledsen eftersom hon samtidigt var tvungen att kissa. Akut. Det var inget annat att göra än att dra ner hennes byxor där ute mellan bilarna... Men visst är man ursäktad för det när man bara är 3,5?

Något som inte alls är ursäktat är att jag körde mot rött i morse. Jag hade lämnat L och var på väg till jobbet när jag stod i en korsning och plötsligt körde jag bara. Insåg att något var fel när bilarna som kom emot mig tvärnitade.. Insåg att det var grönt om man skulle svänga vänster, vilket inte jag skulle... Fy bubblan vad dum jag kände mig!!! Jag fattar inte vad som hände?!? Jag var inte speciellt trött eller något. Bara otroligt förvirrad tydligen..


Inte konstigt att jag är lite trött. Det har varit en händelserik dag.

5 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Efter mina 3,5 år med barn utan blöja har det kissats på ganska många ställen kan du tro...! Johanna har man lite styr på men Viktor drar bara ner brallorna och pinkar där han tycker passar (bara utomhus som tur är). Inte helt lätt att förklara varför det är ok att kissa på gräsmattan hemma men inte på Maxis parkering. Well, ok är det väl, men kan man hålla sig tills man kommer in så är det ju att föredra. Men han tycker att hela världen är en toa, liksom =)

Tant Janet sa...

Hej, huslyktorna finns på http://countrybymail.se/
Jag skall också beställa en, min granne har flera stycken,

Frida-Fantastiskamamman sa...

Sköööönt att dessa dagar iaf inte kommer så ofta;)
Hittar aldrig något när jag ska shoppa, om jag däremot går i affärer utan att egentligen ha något ärende då hittar jag massor. KONSTIGT det är med oss kvinnor!!!
Massor av kramar<3

Frida-Fantastiskamamman sa...

Sköööönt att dessa dagar iaf inte kommer så ofta;)
Hittar aldrig något när jag ska shoppa, om jag däremot går i affärer utan att egentligen ha något ärende då hittar jag massor. KONSTIGT det är med oss kvinnor!!!
Massor av kramar<3

Rebecca- Tävling om den perfekta klappen till mannen sa...

Men vännen då, vilken dag.
För att mildra shoppingen lite så kan jag ju säga att det blir billigare när man inte hittar något (inte till stor hjälp jag vet).
Hoppas denna dagen varit bättre.
Kramar från mig