27 februari 2018

Utmanat mig själv!

I Januari gjorde jag något för första gången i mitt liv. Jag tog mitt livs första sånglektion!! Efter det det blivit ett par lektioner till.

Första gången var det faktiskt lite nervöst att gå dit, att stå (sitta) där och sjunga för någon annan. Men det var såå kul! Andra gången var det inte så nervöst att åka dit, utan jag såg mest bara fram emot att få sjunga. Tredje gången var det lite nervöst igen pga låten jag hade haft i "läxa" att öva på.


Det är utmanande, absolut, men det är också bara kul! Inte jobbigt eller tråkigt på något sätt.

Det konstiga är att min sångcoach, som inte känner mig personligen, tagit fram låtar till mig som speglar mig ganska bra. Nästan komiskt att jag just nu övar på låtar av både Carola & Charlotte Perrelli, ha ha! Schlager-Chrille.... Är det så uppenbart, liksom?!? Fast det kan också vara kategorin divor, för jag åkte på en Whitney Houston-låt också - därav min nervositet.

Men jag får bra tekniktips och det är fantastiskt kul, så det gör inget att jag är lite nervös ibland :-) Sportlovsveckan har jag inte övat så mycket så nu gapar jag på varje gång jag är ensam i bilen, he he!

1 kommentar:

Emelie Babunovic sa...

Men åh vad roligt!
Gick i privatsång hela tonåren och älskade det. Befriande på nåot sätt ♡
Kommer vi att se dig i Melodifestivalen 2019 tro?

Kram