03 januari 2012

Testar nya rätter

Ikväll lagade jag något som jag tror att jag bara gjort (något liknande) en gång tidigare. Det är inget jag tror jag jag någon gång fått under min uppväxt. Det föll hela familjen i smaken och kommer lätt att göras fler gånger. Kokt torsk med äggsås :-) Tom R åt! Och L bad om mer!! Jag blev så förvånad att jag inte ens tog en bild :-)

Det får mig att tänka på att jag borde göra en matlista med sådana här rätter som inte tillhör det jag brukar göra, annars glömmer jag lätt bort dem igen. Jag är inne i en period då jag testar ganska mycket nya rätter och då gäller det att inte tappa bort recepten som faller familjen i smaken.

10 kommentarer:

Ingela la la sa...

Åh, Torsk med äggsås var min favoriträtt när jag var mindre.. typ mellan 10-16 år :)

Annica, mamma till 6 sa...

det lät gott!
jag kommer i perioder när jag har mattorka och när jag har massa nya ideer, just nu har jag torka;)

Maria sa...

Vad gott!
Mattorka tycker jag att jag har ständigt nu för tiden..
Men nu har jag ju en ny rätt att göra, torsk med äggsås.-)

kram kram

♥ Sojka ♥ sa...

Tack så mycket! =D
Ja toppbloggare, svårt att tro va? ;)

Kramis!

CiliaH sa...

Det är sååå gott! Får också idetorka ibland och försökte bota den förra året genom att skriva ner alla maträtter i ett worddokument varje vecka, för att ha koll på att samma mat inte åts hela tiden. Nu ska vi testa city gross matkasse varannan vecka istället.

Sv: haha nej, men Maxi har ju lite trevliga sallader åtminstone :) så typiskt att bli av med strömmen just då men som sagt, skönt att det bara varade en timme ungefär.

Kram

Evelina sa...

Kokt torsk med äggsås är en favorit här hemma oxå!
Ja visst är de härligt med lite ledighet och fÅ njuta av sina barn! Kram

Therese sa...

Låter som en bra ide, å sedan lägger du ut listan här så att även vi andra kan få ta del av dessa rätter. För torsk i äggsås är ju gott, men jag har aldrig gjort det.... KRAMAR!!!

Östblomman sa...

Det lät ju jättegott! Har nog inte heller ätit det sedan jag var liten... Vi är precis (nyårslöfte) på gång att börja skriva matsedel för kommande vecka, får hoppas att det håller i sig :).

SV: tack för tipset på filmen, ska absolut se :).

Kram

Fnulan sa...

Men guuuud så gott, jag förstår att dom åt!!!

Michaela sa...

jag är likadan, gör något gott och glömmer sedan bort det. Just nu är jag tvärsåld på en fisk i ugnen som jag hittat på själv....förkoka torsk i ugnen och ha sedan på, grädde cremefraich, fisk buljong purjolök,och på slutet räkor (jag kör med frysta färdiskalade som jag tinat upp) och stark ost tex västerbotten. servera med potatis ris eller potatismos båda mina barn äääälskar den :)