24 februari 2011

Deltävling 3

Ahh, nu är det ju snart dags för sista deltävlingen i mello och jag har inte ens kommenterat förra helgens bidrag. Kan inte riktigt släppa min tradition att ha åsikter såsom om mello 1 & mello 2.

Rent generellt tyckte jag nog att detta startfältet var lite trist och det var svårt att säga vilka jag tyckte skulle vidare.

Linda Sundblad
Jag har gillat Linda S tidigare låtar men denna var lite för lam tycker jag. Bubbelgumpop. Lite Kylie.

Simon Forsberg
Sorry, men vad boring..

Sara Lumholdt
Ev mitt förslag till bidrag nr fem. Inte jättebra. Och vilka konstiga kläder.... Undrar om det var meningen att hon skulle få en putig gravidmage?

The Playtones
Lite kul, även om det kanske inte är riktigt min stil. Men jag har ju tidigare under tävlingen tyckt att vi skulle skicka något oväntat till final så.. Why not? Iaf en bit på vägen, men inte till Eurovision.

Shirley´s Angels
Hade lite större förhoppningar och hade hoppats på något mer. I like Shirley, men den var inte riktigt i toppklass.

Sebastian
Bra. Denna skulle gått till final. Iaf till andra chansen. Ännu en fartig låt och jag verkar föredra det i år :-)

Sara Varga
En riktig Lisa Ekdal-låt som säkert blir mysig att lyssna på men... Nej, inte till finalen!! Borde vi inte inse snart att det inte går att skicka trevliga små ballader?!?

Eric Saade
Oh mama can´t you tell.. Hoppades på den innan jag ens hade hört den, men det var nog för att jag visste att det skulle vara lite fart och fläng. Antar att det blir lite Manboy-varning över den.

Ska bli spännande att se vad sista deltävlingen har att erbjuda. Jag röstar fortfarande på färre bidrag nästa år. Det är för mycket kasst!

Inga kommentarer: