07 maj 2010

Oh, my God!


Hade jag vetat vilka godsaker vi hada köpt med oss hem så hade jag inte ätit någon middag! Eller alltså, jag vet ju vad jag hade köpt, men jag hade inte smakat dem tidigare så jag visste inte hur goda de var! Smaka bara på namnen.. eller läs - Choco Chip Muffin & Raspberry Cheesecake - yummie!!!

Troligtvis är det så många kalorier att jag skulle spräcka en hel veckobudget, men det var precis vad jag behövde. (Jodå, jag har insett att jag är en känsloätare.)

Det blev otroligt stressigt på jobbet innan hemgång och stressen ökade i takt med ringsignalerna från telefonerna. Jag kom iväg en halvtimme efter utsatt tid, dvs då jag skulle varit på dagis... Försökte intala mig själv att det inte var mer att stressa över när jag satt i bilen. L var på dagis och hon hade det bra där. Men det gick sådär. Sedan gick det bara utför. Stressen överick i tårar och nedstämdhet. Troligtvis baseras allt på allt för lite sömn. Jag bad L att inte bråka med mig och förklarade varför. Gissa om det funkade? Nope! Jag åt middag för att se om det hjälpte. Nope. Jag la mig på sängen en minut, men då kom bara L och störade sig, så nope. Jag la mig i badet men då kom L och ville bada med mig. Hade kanske varit ok om hon inte envisats med att kasta en studsboll i vattnet hela tiden så att det skvätte i mitt ansikte. Men jag gick iaf upp värmen. Och en bamsekram av L efter badet och nu lite nya godingkompisar så känns allt mycket bättre.

Det kommer nog inte att lagas så mycket efterrätter här hemma i fortsättningen!
Eller jo, men vi kanske kommer att lyxa till det med efterrätt när det bara är den lilla familjen :-) Fast jag får nog försöka låta bli att köpa den på ett tag. Tror inte att det finns så mycket vass i Turkiet som jag kan gömma mig i om en månad....

4 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Själv har jag käkat en restautang-burgare med hemmagjorda pommes samt druckit x antal öl och vin. Har också överskridit budgeten =). Vad hittar ni på i helgen då?

Hem och Lycka sa...

Låter som en tuff dag, hoppas du fått din vila!

kram Mia

trollmamman sa...

Måste prova glassen :-) Skönt med en bamsekram efter mycket trots.

Therese sa...

Fy för dig, var "tvungen" att testa idag efter att sett detta hos dig... förödande!!! ;-P
Färgen jag använder är vanlig stämpelfärg, inga konstigheter :-) Kram